Nytt annonsformat med YourSpot

Det kom som en glad nyhet när jag hörde att Adrecord lanserade YourSpot som är ett annonsformat. Med YourSpot upplåter du som publisher ditt annonsutrymme på dina webbsidor och låter YourSpot se till att så relevanta annonser som möjligt visas för besökaren. För att skapa relevans använder man sig av bla retargeting (spårar bla besökarens surfvanor, intresse och klick) men även innehållsanpassning av annonser.

I de fall besökarens webbläsare inte kan visa flashbaserade annonser levereras istället vanliga bildannonser, och när bildformatet visas på annonser använder man sig även av sk cleanlinks vilket ger “rena” url:er till landningssidorna.

Jag tycker det är ett smidigt alternativ till mina webbsidor där jag själv inte har tid att lägga på annonsoptimering, då passar det väldigt bra att “outsourca” det. Det kan också var lämpligt att använda på sidor där man tex inte vill använda sig av Adsense av olika anledningar.

Det jag hade letat efter var just möjligheten att använda samma annnosblock på flera domäner (vilket annars inte brukar vara möjligt med affiliateprogram då en kodsnutt för varje enskild domän behövs hämta ut). För min egen gjorde det att jag snabbt var igång med annonser på ett gäng mindre webbsidor. Förhoppningsvis levereras riktigt relevanta annonser som ger bra konvertering.

Läs mer om YourSpot hos Adrecord