Adrecord, det moderna affiliatenätverket

Som säkert många redan hört så har det kommit ett nytt affiliatenätverk som riktar sig mot den svenska marknaden (än så länge). Det är Jonny som ligger bakom bolaget Adrecord som har fått med sig några investerare på en resa tillsammans mot Sveriges ledande affiliatenätverk. Att Jonny tillsammans med övriga delaktiga i bolaget har lång erfarenhet av affiliatemarknadsföring från publishersidan främst är något som borgar för en stor förståelse för vad som gör ett affiliatenätverk bra och vad affiliates verkligen uppskattar.

Jag är övertygad om att Adrecord kommer vara lyhörda både mot affiliates och annonsörer, vilket kommer vara en huvudingrediens i framgångsreceptet. För det är där som det finns ett hål att fylla upp, tiden är kommen för de stora affiliatejättarna som tar flera månader på sig att besvara supportärenden och inte för en dialog med sina affiliates.

>> Registrera dig på Adrecord <<

Vidare satsar de på tekniska lösningar som verkligen ger värde. Spårningsverktyget ECT (Enhanced Conversion Tracking) tillåter att man kan ta fram data för varje avslut för besökare som kommer via sökmotorerna. Där kan man se bla vilka sökmotorer och sökord som levererat besökaren.

Idag finns ett 10-tal annonsörer vilka självklart kommer bli fler framöver, i en tid då e-handeln går som tåget och många nya e-butiker startas finns det ett stort underlag av kunder som vill effektivsera sin marknadsföring på internet.

Stort grattis det nya affiliatenätverket och den lyckade lanseringen, det kommer gå väl i framtiden!

8 comments on “Adrecord, det moderna affiliatenätverket

  1. Jonny / Adrecord on

    Tack Benny för din bloggpost om Adrecord! ECT har blivit populärt och verkar uppskattas mycket bland publishers vilket är kul. Räkna med fler trevliga hjälpmedel och funktioner under kommande månader. Nya program har vi flera stycken som är på väg in ganska snart faktiskt. 😉

  2. Jonny / Adrecord on

    Hej Mikael! Jag förstår faktiskt inte exakt vad du menar. Om det har något med EPI (Enhanced Publisher Integration) att göra där du lägger på ett eget värde på spårningslänken som sedan kopplas till en eventuell transaktion (lead/sale) så har vi stöd för det. Jag antar att du är ute efter någon funktionalitet som publisher/affiliate och inte som annonsör.

  3. Mikael Uusitalo on

    Stämmer att jag menar som affiliate.

    Först och främst, Tracking202 är ett verktyg för att följa upp och analysera PPC kampanjer. Se http://tracking202.com/.

    Men Postback URL så menar jag en URL/pixel som jag kan ange i affiliateportalen för ett specifikt affiliateprogram. Denna URL/pixel hämtas sedan automatiskt när en transaktion genomförs och jag kan genom Tracking202 sedan se när en transaktion genomförts, på vilket subid och i slutändan sökord (i Tracking202 då).

    Hänger ni med? 😛

  4. Jonny / Adrecord on

    Mikael, tack för bra uppföljning och bra förklaring. Vi har inte det nu (kände faktiskt inte ens till tekniken) men återkom när du vill köra PPC med Tracking202 (eller annat verktyg) för något av våra program så löser vi det på en eftermiddag. 😉

Comments are closed.